Magastűzü, fás kemencében égetett keménycserép. Dél Erdélyből származó edény, a kecskefülnek köszönhetően könnyen mozgatható. Kemencében, konyhai sütőben, cserepesben egyaránt használható a jénai edény megkötéseivel.
Áztatás és előmelegítés nélkül rakható forró sütőbe-kemencébe. Anyaga hőálló samottos kerámia. Falra akasztható. Munkáink egyedileg kézzel korongozott darabok, amelyek szín és formavilágukban a magyar fazekasság hagyományait követik. A díszítés többnyire írókázott technikával készül, tájegységhez nem köthető. A minták az alkotó fantáziájából születtek, hasonló motívumok az ősi magyar turáni díszítéseken találhatóak. Étkezési edényeink károsanyag mentes mázzal készülnek.
Keménycserép palack, mely a Donau svábok által került hazánkba. Kb. 3dl-es, magastűzön tömörre égetett, agyag és aventurin mázzal ékített. A karcsú forma elegáns külsőt kölcsönöz az edénynek.
Keménycserép palack, mely a Donau svábok által került hazánkba. Kb. 3dl-es, magastűzön tömörre égetett, agyag és aventurin mázzal ékített. A karcsú forma elegáns külsőt kölcsönöz az edénynek.
Keménycserép palack, mely a Donau svábok által került hazánkba. Kb. 3dl-es, magastűzön tömörre égetett, agyag és aventurin mázzal ékített. A karcsú forma elegáns külsőt kölcsönöz az edénynek.
Keménycserép palack, mely a Donau svábok által került hazánkba. Kb. 3dl-es, magastűzön tömörre égetett, agyag és aventurin mázzal ékített. A karcsú forma elegáns külsőt kölcsönöz az edénynek.
Az égetés technikája ugyanúgy működik, mint több száz, vagy ezer évvel ezelőtt. A fatüzelésű kemencében 8-10 órai folyamatos tüzelés által elérünk egy 900-950 fokos hőmérsékletet! Ekkor az addig termelődött füstöt és kormot belefolytjuk a kemencébe, mely ráég az edények felületére. Ez a füstöléses eljárás adja meg a fekete kerámiára oly annyira jellemző csillogó fekete színét. Visszahűlés után megtisztítjuk a fölösleges koromtól és készen vannak az edények.
Az égetés technikája ugyanúgy működik, mint több száz, vagy ezer évvel ezelőtt. A fatüzelésű kemencében 8-10 órai folyamatos tüzelés által elérünk egy 900-950 fokos hőmérsékletet! Ekkor az addig termelődött füstöt és kormot belefolytjuk a kemencébe, mely ráég az edények felületére. Ez a füstöléses eljárás adja meg a fekete kerámiára oly annyira jellemző csillogó fekete színét. Visszahűlés után megtisztítjuk a fölösleges koromtól és készen vannak az edények.
A tilinkó egy lyuk nélküli hangszer. A fúvás erősségével lehet a hangmagasságot változtatni.
A kettős furulya két furulyacső összedolgozásást jelenti. A két csövet egyszerre kell fúlyni, az adja az egyedi hanzásvilágot.D hangolású
A reneszánsz fuvola egyszerű hatlyukú hangszer. A pásztorok annak idején flótának nevezték. Egyrészes változat. C hangolású
A körtemuzsikát a fazekasok készítették cserépből. Ez fából készült. Pontosan hangolt, egyoktávos hangszer.
Szalma díszdoboz kunhímzéssel Anyaga: szalma, papír, filc bélés, gyapjúhímzés Technika: kunhímzés, szalmafonás
Alapanyaga len és kendervászon volt, melyre gyapjúszállal, hamis lapos öltéssel varrták a hímet. Kedvelt színei - rózsaszín, vörös barna, - tűfestés szerűen simulnak egymásba a rózsa, tulipán, szegfű motívumok karéjain. Használja még a zöld és a kék színeket. Visszafogott színárnyalatai, természetes alapanyaga miatt napjainkban is jól alkalmazható öltözködésben, lakásdíszítésben, de használati eszközökön is. Anyaga: lepedővászon, gyapjú, bélelt Technika: kunhímzés
Alapanyaga len és kendervászon volt, melyre gyapjúszállal, hamis lapos öltéssel varrták a hímet. Kedvelt színei - rózsaszín, vörös barna, - tűfestés szerűen simulnak egymásba a rózsa, tulipán, szegfű motívumok karéjain. Használja még a zöld és a kék színeket. Visszafogott színárnyalatai, természetes alapanyaga miatt napjainkban is jól alkalmazható öltözködésben, lakásdíszítésben, de használati eszközökön is. Anyaga: lepedővászon, gyapjú, bélelt Technika: kunhímzés